Spora część marketingu producentów żywności opiera się dzisiaj przede wszystkim na rosnącym zainteresowaniu zdrową i ekologiczną żywnością. Kraje, które mają za sobą okres boomu gospodarczego i nie jest zaskoczeniem dla konsumentów ogromna liczba najróżniejszych produktów żywnościowych na sklepowych półkach, przeżywają dzisiaj prawdziwe oblężenie sklepów i sieci oferujących zdrowe składniki kulinarne. Gotowanie zgodne z przepisami dietetyków i stosowanie się do zaleceń specjalistów od żywienia jest dzisiaj jednym z głównych sposobów podejścia do kuchni zauważalny wyraźnie wśród młodych rodzin i małżeństw z krótkim stażem. Wiedza na temat gotowanie odpowiedzialnego i z głową a także składnikami naturalnymi jest dziś dostępna nawet za darmo w Internecie. Ale niestety same produkty niezbędne do ugotowania potrawy zgodnie z takimi wytycznymi są nie tylko drogie, ale i trudno dostępne. W zasadzie tylko mieszkańcy miast powyżej kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców mogą liczyć na taki żywnościowy luksus.